Czas przygotowań i przeżywania zwyczajów świątecznych w przedszkolu daje dzieciom wiele radości i wyjątkowych doznań, pozwala przeżywać mnóstwo emocji. Tak też było i w tym roku w grupie naszych dzieci 6- letnich. Dzieci poprzez realizację zadań i zabaw zaproponowanych podczas zajęć otwartych dla rodziców doskonaliły swoje kompetencje czerpiąc jednocześnie radość z wspólnego przygotowania świątecznych pierniczków z rodzicami.

Dzieci z pomocą rodziców przygotowały ciasto, wycinały ciastka i je dekorowały. Było wesoło, pachnąco i pysznie.

„Zerówiaki” już od rana z wielką niecierpliwością spoglądały na drzwi, nasłuchując „mikołajowych” dzwoneczków. Święty Mikołaj nie zawiódł przedszkolaków, jak co roku przybył do przedszkola na czas. Grupa starszaków swojej sali zabaw serdecznie witała wyczekiwanego Gościa, śpiewając skoczne piosenki, recytując piękne wierszyki i częstując gościa przygotowanymi piernikami. Gorąco dziękujemy Mikołajowi, że pomimo natłoku pracy nie zapomniał o naszych przedszkolakach…

Weronika Gaworska

„ Miś jest mały i puchaty
Miś jest fajny i kudłaty
Miś jest gruby jak ta kula
Misia zawsze się przytula.”

25 listopada w naszej „Zerówce”, jak co roku, obchodziliśmy bardzo ważne święto „Dzień Pluszowego Misia”.
Mimo coraz nowocześniejszych i coraz atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim przyjacielem- Misiem. Przybyły misie małe, duże, bardzo duże, białe, wprost bajecznie kolorowe a każdy był piękny i wyjątkowy.
Dzieci poznały historię powstania dnia pluszaków,  słuchały bajek czytanych przez panią Danutę Pieńkos i przy okazji odwiedziły szkolna bibliotekę by dowiedzieć się jak z niej korzystać. Nie brakowało tańców, bajek, piosenek o tematyce misiowej.
Dzieci wykazały się także sprawnością manualną wykonując pracę plastyczną techniką kolażu o pluszowym misiu, przeszły misiowe tory przeszkód, a na koniec brały udział w misiowym quizie. Po pełnej uśmiechu, ogromu radości zabawie, dzieci wróciły z przyjaciółmi- Misiami do swoich domów.
Już dziś z niecierpliwością oczekują na kolejne Święto Pluszowego Misia. Najważniejszy, główny cel imprezy- wspólna, zgodna zabawa- został osiągnięty.”

Weronika Gaworska

To były trzy intensywne dni wypełnione atrakcjami, ale był też czas na wspólne rozmowy i zabawy.  Pierwszego dnia zwiedziliśmy Dom Kopernika, a następnie pan Adam, nasz przewodnik oprowadził nas po zaułkach toruńskiej starówki. Wieczorem czekała na nas niespodzianka. W świetle pochodni zwiedziliśmy  Fort IV, schodziliśmy do podziemi, widzieliśmy elementy fortyfikacji obronnych, a nawet zajrzeliśmy do żołnierskiej latryny. Potem było ognisko i kiełbaski. Drugiego dnia Wybraliśmy się do Gniezna, ale po drodze wdrapaliśmy się na Mysią Wieżę w Kruszwicy. Udało się nam zobaczyć kilka myszy ukrytych w zakamarkach murów. W strugach deszczu dotarliśmy do Gniezna.  Zwiedzanie Wzgórza Lecha rozpoczęliśmy od pomnika Bolesława Chrobrego – I króla Polski. Bardzo zainteresował nas film przedstawiający życie i śmierć świętego Wojciecha – patrona Polski. Cała historia jego życia przedstawiona jest na najsłynniejszych drzwiach świata – Drzwiach Gnieźnieńskich. Widzieliśmy je, są potężne, okazale i przytłaczają wszystkich swoją dostojnością. W drodze powrotnej była niespodzianka…. ale o tym szszaaaa, była słodka, przepyszna i bardzo niezdrowa, według dorosłych. Ostatni dzień okazał się najbardziej bogaty w atrakcje. Uczestniczyliśmy w zajęciach warsztatowych w Centrum Nauki – Młyn Wiedzy.  Dwie grupy miały zajęcia z mieszania kolorów, a trzecia grupa poznawała tajniki małych ojczyzn. Po zajęciach był czas na totalne szaleństwo na sześciu piętrach Młyna Wiedzy. Po obiedzie zajrzeliśmy do Muzeum Piernika. Bogatsi o wiedzę na jego temat i kilogramy przeróżnych piernikowych wypieków mogliśmy wrócić do domu do stęsknionych rodziców. Dziękujemy rodzicom za zaufanie jakim nas obdarzyli powierzając nam swoje małe pociechy. Dziękujemy również pani Angelice Jroszewicz, Natalii Rachnickiej, Iwonie Cieślukowskiej, Iwonie Grabek i panu Patrykowi Kaszkiel za pomoc w opiece nad dzieciakami.

W dniach 16-18 listopada odbył się w szkole konkurs informatyczny Bóbr. Uczniowie klas I-VIII zmagali się z ciekawymi zadaniami testowymi.  Zadania w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i matematyka. Niektóre zadania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Zadania często są związane również z kulturą i językiem. Wiele zadań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnościami algorytmicznego myślenia.